Тема. Оскар Уайльд. «Хлопчик – зірка». Еволюція
головного героя.
Мета: вчити вдумливо
читати художній твір, давати оцінку прочитаному; розвивати вміння характеризувати
персонажі; простежити еволюцію образу головного героя; сприяти розумінню суті
ідей, проголошених автором; виховувати віру в силу добра, любові до матері,
прагнення до самовдосконалення.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
1.Вступне слово вчителя
Краса... Добро... Краса зовнішня і краса душі...
Роздумами про співвідношення добра і краси в житті людини просякнуті усі твори
англійського письменника О. Уайльда.
О. Уайльд не раз говорив
своїм дітям про те, що на кожного з них очікують різні життєві випробування,
кожен може потрапити в багнюку заздрощів, жадібності, жорстокості, але
справжня людина повинна вміти дивитися не тільки під ноги, а й на зірки - «вони
світять для тих, хто здатен підняти голову, побачити зоряне небо і оцінити його
красу».
Отже, у казці О. Уайльда розсипано багато зірок -
мудрих істин.
Вирушаймо на пошуки і відкриємо їх для себе, бо вони
мають стати дороговказом для кожного у житті.
2. Робота над епіграфом
ПРЕЗЕНТАЦІЯ. Слайд №1
Зараз ми вміємо літати
в небі, як птахи,
плавати по воді, як
риби, нам залишилося одне -
навчитися жити на
Землі, як люди.
Б. Шоу
3. Аналіз перед розуміння тексту:
- Який твір ви прочитали?
- Ви його зрозуміли?
- Про кого цей твір?
- Про що цей твір?
4. Жанр твору
- Визначте казкові елементи
- Назвіть реалістичні елементи.
5. Назва твору, символіка твору
- Кого ми називаємо хлопчиком?
- Що розуміємо, коли говоримо «зірка»?
6. Кольористика
- Чому хлопчика назвали зіркою?
- Яким кольором ми зафарбуємо зірку на початку? (білий, з чистого листа)
7. Характеристика головного героя
- Яким зовні ріс хлопчик?
- Як ставились до нього названі батьки?
- І як же він «віддячував» всім за любов до нього?
- На які умовні частини можна розподілити
формування характеру хлопчика? (до…..
після…..)
8. Робота на дошці
-
Назвемо основні риси характеру хлопчика до…. ( із цитатами)
-
Що стало відправною точкою зміни хлопчика?
Перегляд кадру з
кінофільму
Завдання: що скоїв хлопчик?
-
Яким кольором зафарбуємо
тепер зірку хлопчика?
9. Поняття деградації
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
10. Робота на дошці
- Яка потрібна умова щоб людина змінилась? ( бажання)
- Що допомогло хлопчику змінитись?
- Назвемо основні риси характеру
хлопчика після …. ( із цитатами)
- Яким кольором зафарбуємо в кінці твору зірку хлопчика?
11. Поняття еволюції ( Розвиток
, вдосконалення).
12. Аналіз схеми на дошці. Презентація.
Слайд №2
14. Синтез сказаного Презентація. Слайд №3
1. Хлопчик
подолав шлях від ………………… до ……….. .
2. За все
те зло, яке скоїв, він ....................................... .
3.
Наприкінці твору: “В очах він побачив щось нове, чого раніше в них ніколи не бачив ”.
Оце “нове”
і було …………………
15. Творча робота Презентація. Слайд №4
Скласти формулу “Справжня краса
людини”
….+…….+…….+ =
справжня людина (на зірочках)
16.Всі зірки світу – матері (розмістити
зірки під «портретом матері»)
17.
Читання вірша Р.
Кузенко «Поклін матері»
Презентація. Слайд № 5,6
|
|
Роман
Кузенко
Встаньте! Встаньте
на коліна,
Рідну матір
попросіть,
Лиш одна вона єдина
Допоможе і навчить.
Бог і матір на цім
світі
Справедливий нам
суддя.
Бог і матір – це
суцвіття,
Бо святішого нема.
Рідна мати нас з
дитинства
На добро
благословить
Рука ніжна
материнська
Нагодує і приспить.
Отож, Богу
помолімося,
За здоров’я матерів
І у пояс
поклонімося
За сердечність їх
дарів.
Прости, Боже,
прости, мамо,
Коли що було не
так,
Хоч покаятись – це
мало,
Та усе це добрий
знак.
Встаньте! Встаньте
на коліна.
Свою гордість ви
зломіть.
18.
Домашнє завдання
Напишіть коротку
листівку мамі
Комментариев нет:
Отправить комментарий