Буктрейлер
як засіб зацікавленості школярів до читання
З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для
перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше
кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі.
Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати
читача, спонукати до читання. Він
створює візуальний образ книги.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком
YouTube та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний в 2003 році.
Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість
споживача. В Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009
році, але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж актуальним
способом просування книг.
1. Вибір книги для реклами. Мотивацій у виборі книг для
створення буктрейлера може бути
безліч. Це реклама нових
книг, просування книг-ювілярів, створення буктрейлерів, приурочених до дат і
подій, є навіть буктрейлери книжкових виставок.
Актуальними будуть й промо-ролики для класичних літературних творів, які
спиятимуть підвищенню читацького інтересу до класики, допомагатимуть виділити
серед усієї цієї маси книжок саме ці видання.
2. Створення сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет
- це основа відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу
і вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що
ж буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Відеоролик не повинен
бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу
глядача - потенційного читача.
3. Наступний етап роботи - необхідно підібрати картинки, відсканувати
ілюстрації з книги, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.
4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм.
2. Створення сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет
- це основа відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу
і вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що
ж буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Відеоролик не повинен
бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу
глядача - потенційного читача.
3. Наступний етап роботи - необхідно підібрати картинки, відсканувати
ілюстрації з книги, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.
4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм.
6. Заключний етап - відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео,
додати звукову доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
В результаті буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у
популярних соціальних мережах.
По суті, найскладніша
задача при створенні буктрейлера – написати
його
сценарій, придумати сюжетну лінію. При
роботі слід подумати:
-
- на що б ви хотіли звернути увагу читача/глядача,
-
- які ілюстрації чи відеофрагменти могли б
підійти під вашу ідею,
Ми живемо у ХХІ столітті, яке диктує нові шляхи
в літературі та культурі. Це зумовлено швидким розвитком інформаційних
технологій. Сьогодні всі говорять про «кліповість мислення сучасних дітей» і
про те, що телевізор – комп’ютер – гаджети витіснили стару добру книгу. Саме
час взяти до уваги сильні сторони візуальної культури. Комп′ютер та
інформаційні технології стали невід′ємною частиною нашого життя. Тому перед
сучасними вчителями – словесниками постає питання, чи зможемо ми,
використовуючи Інтернет, виховати нове покоління та зберегти цікавість до книги.
Всі ми звикли до звичайного способу зацікавити
книгою - книжкової виставки. Це коли книги красиво стоять на поличках. Але
зараз з'являються все нові і нові форми. Тепер
це буктрейлер. Що ж це таке?
Метою такої
роботи є створення своєрідного супроводу книжки не тільки задля розширення аудиторії, але й для підняття
рівня якості читання для українців загалом.
На сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив
великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі Power Point він
перетворився на справжнє мистецтво. Створення буктрейлера вимагає від автора
креативності, відчуття художньої краси та музичного ритму та певних знань в
галузі комп’ютерних технологій.
Як же створити буктрейлер? Нічого складного,
потрібно лише слідувати декільком порадам:
5. Для роботи з відео потрібно вибрати програму.
Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker. Ця програма
є на всіх ПК, так як входить в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker
здатна брати і обробляти відеофайли з цифрової відеокамери, створювати із
зображень слайд-шоу, додавати до відео заготовки, титри, звук, вирізати
необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи при цьому ефектні переходи від
фрагмента до фрагмента. Широко використовується для створення кліпів,
відеопрезентацій та обробки аматорського відео.
-
озвучка: чи буде
у вас відео під музику? Тоді її потрібно підібрати раніше. Музика повинна гармоніювавати з інформацією і малюнками, будити
фантазію глядача/слухача,
-текст:
він
буде з′являтися на слайдах, чи ви передбачаєте зробити
аудіозапис?
Чи можливо зацікавити читанням через буктрейлери
- велике питання. Але вхопитися за цю ниточку все ж варто. Адже це наша спільна
справа - пробуджувати інтерес до читання.
Ось і ми з учнями
10-х класів вирішили спробувати свої сили в цьому новому жанрі.
Чому ми вибрали для буктрейлера роман Еміля Золя «Кар′єра Ругонів»? По-перше, вивчати саме цей твір ми розпочали на уроці світової
літератури. По-друге, зацікавив жанр натуралістичного
роману, який передбачав «вивчити на прикладі однієї родини питання спадковості
й середовища». По-третє, робота
над буктрейлером – засіб розвитку творчої активності школярів. Колективна
робота розвиває в учнів уміння взаємодіяти один з одним. У дітей розвивається
вміння бачити, виражати свої думки, почуття через авторські фільми і
відеоролики
Під час роботи над буктрейлером учні намагалися
показати членів родини Ругонів як частину широкої картини життя французького
суспільства другої половини ХІХ ст. Не все відразу вдалося втілити в життя.
Одна група використала тільки цитатний матеріал і школярам така подача видалася
не дуже вдалою. Друга група вирішила трішки побешкетувати і представили свої
імена на початку буктрейлера і в кінці в комічному вигляді. Тому
довелося переробляти. Звичайно, ця робота тільки почалася, але надіюся, що
створення буктрейлерів своїми руками зацікавить учнів і підштовхне їх до того,
щоб узяти книгу у руки і прочитати її
Інтернет – ресурси:
Буктрейлер [Електронний ресурс]
// Wiki.SibiriaDa. — Электрон. дан. — 2013. — Режим доступа: Режим
доступу: http://wiki-sibiriada.ru/index.php/Буктрейлер, свободный. — Загол. с
экрана. — Яз. рус.
Буктрейлер — жанр на грани
[Електронний ресурс] // Bookmix. — Электрон. дан. — сор. 2004—2013. — Режим
доступа: http://bookmix.ru/news/index.phtml?id=5570, свободный. — Загол. с
экрана. — Яз. рус.
Буктрейлер — сучасна форма
реклами книги [Електронний ресурс] // Віртуальний бібліограф / Херсонська
обласна універсальна наукова бібліотека ім. Олеся Гончара — Електрон. дан. —
сор. 2004—2013. — Режим доступу: http://biblio.lib.kherson.ua/buktreyler.htm,
вільний. — Заголовок з екрану. — Мова укр.
Буктрейлери // Мультимедійні технології —
Електрон. дан. — Режим доступу:
https://sites.google.com/site/mmhdak/buktrejleri, вільний — Заголовок з екрану.
— Мова укр.
Комментариев нет:
Отправить комментарий