вторник, 16 февраля 2016 г.



Буктрейлер як засіб зацікавленості школярів до читання

З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання. Він створює візуальний образ книги.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний в 2003 році. Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість споживача. В Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009 році, але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж актуальним способом просування книг.
1. Вибір книги для реклами. Мотивацій у виборі книг для 
створення буктрейлера може бути безліч. Це реклама   нових книг, просування книг-ювілярів, створення буктрейлерів, приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлери книжкових виставок. Актуальними будуть й промо-ролики для класичних літературних творів, які спиятимуть підвищенню читацького інтересу до класики, допомагатимуть виділити серед усієї цієї маси книжок саме ці видання.
2. Створення сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача - потенційного читача.
3. Наступний етап роботи - необхідно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.
4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм.
2. Створення сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача - потенційного читача.
3. Наступний етап роботи - необхідно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.
4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм.
6. Заключний етап - відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
В результаті буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у популярних соціальних мережах.
По суті, найскладніша задача при створенні  буктрейлера –   написати  його сценарій, придумати сюжетну лінію. При роботі слід подумати:
-    на що б ви хотіли звернути увагу читача/глядача,
-    які ілюстрації чи відеофрагменти могли б підійти під вашу ідею,
Ми живемо у ХХІ столітті, яке диктує нові шляхи в літературі та культурі. Це зумовлено швидким розвитком інформаційних технологій. Сьогодні всі говорять про «кліповість мислення сучасних дітей» і про те, що телевізор – комп’ютер – гаджети витіснили стару добру книгу. Саме час взяти до уваги сильні сторони візуальної культури. Комп′ютер та інформаційні технології стали невід′ємною частиною нашого життя. Тому перед сучасними вчителями – словесниками постає питання, чи зможемо ми, використовуючи Інтернет, виховати нове покоління та зберегти цікавість до книги.
Всі ми звикли до звичайного способу зацікавити книгою - книжкової виставки. Це коли книги красиво стоять на поличках. Але зараз з'являються все нові і нові форми. Тепер це буктрейлер. Що ж це таке?
Метою такої роботи є створення своєрідного супроводу книжки  не тільки задля розширення аудиторії, але й для підняття рівня якості читання для українців загалом.
На сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі Power Point він перетворився на справжнє мистецтво. Створення буктрейлера вимагає від автора креативності, відчуття художньої краси та музичного ритму та певних знань в галузі комп’ютерних технологій.
Як же створити буктрейлер? Нічого складного, потрібно лише слідувати декільком порадам:
 5. Для роботи з відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх ПК, так як входить в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти відеофайли з цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати до відео заготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко використовується для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського відео.

-  озвучка:  чи буде у вас відео під музику? Тоді її потрібно підібрати раніше. Музика повинна гармоніювавати з інформацією і малюнками, будити фантазію  глядача/слухача,
 -текст: він буде з′являтися на слайдах, чи ви передбачаєте зробити аудіозапис?
Чи можливо зацікавити читанням через буктрейлери - велике питання. Але вхопитися за цю ниточку все ж варто. Адже це наша спільна справа - пробуджувати інтерес до читання.
Ось і ми  з учнями 10-х класів вирішили спробувати свої  сили в цьому новому жанрі. Чому ми вибрали для буктрейлера роман Еміля Золя «Кар′єра Ругонів»? По-перше,  вивчати саме цей  твір ми розпочали на уроці світової літератури. По-друге, зацікавив жанр натуралістичного роману, який передбачав «вивчити на прикладі однієї родини питання спадковості й середовища». По-третє, робота над буктрейлером – засіб розвитку творчої активності школярів. Колективна робота розвиває в учнів уміння взаємодіяти один з одним. У дітей розвивається вміння бачити, виражати свої думки, почуття через авторські фільми і відеоролики
Під час роботи над буктрейлером учні намагалися показати членів родини Ругонів як частину широкої картини життя французького суспільства другої половини ХІХ ст. Не все відразу вдалося втілити в життя. Одна група використала тільки цитатний матеріал і школярам така подача видалася не дуже вдалою. Друга група вирішила трішки побешкетувати і представили свої імена на початку буктрейлера і в кінці в комічному вигляді. Тому довелося переробляти. Звичайно, ця робота тільки почалася, але надіюся, що створення буктрейлерів своїми руками зацікавить учнів і підштовхне їх до того, щоб узяти книгу у руки і прочитати її
Інтернет – ресурси:
  Буктрейлер [Електронний ресурс] // Wiki.SibiriaDa. — Электрон. дан. — 2013. — Режим доступа: Режим доступу: http://wiki-sibiriada.ru/index.php/Буктрейлер, свободный. — Загол. с экрана. — Яз. рус.
  Буктрейлер — жанр на грани [Електронний ресурс] // Bookmix. — Электрон. дан. — сор. 2004—2013. — Режим доступа: http://bookmix.ru/news/index.phtml?id=5570, свободный. — Загол. с экрана. — Яз. рус.
  Буктрейлер — сучасна форма реклами книги [Електронний ресурс] // Віртуальний бібліограф / Херсонська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Олеся Гончара — Електрон. дан. — сор. 2004—2013. — Режим доступу: http://biblio.lib.kherson.ua/buktreyler.htm, вільний. — Заголовок з екрану. — Мова укр.
  Буктрейлери // Мультимедійні технології — Електрон. дан. — Режим доступу: https://sites.google.com/site/mmhdak/buktrejleri, вільний — Заголовок з екрану. — Мова укр.

Комментариев нет:

Отправить комментарий