вторник, 16 февраля 2016 г.



Буктрейлер як засіб зацікавленості школярів до читання

З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання. Він створює візуальний образ книги.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний в 2003 році. Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість споживача. В Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009 році, але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж актуальним способом просування книг.

воскресенье, 15 ноября 2015 г.

Тема уроку. Уславлення народної казки у вступі до поеми  Олександра Пушкіна «Руслан і Людмила»

 Мета: показати вплив народної казки на творчість О.С.Пушкіна; удосконалювати навички вдумливого читання та аналізу художнього тексту; прищеплювати любов до художнього слова.
Обладнання: портрет О.С.Пушкіна, ілюстрації до вступу до поеми «Руслан і Людмила»
                                                 Що за розкіш ці казки! Кожна є поемою!
                                                                                                     О.Пушкін

                                                 Хід уроку
Чи любите ви читати казки? А слухати? Сьогодні ми відкриємо потайні двері в добру, казкову країну «Лукомор′є» і познайомимося з її жителями. Адже в казках завжди дива, несподіванки, приємні сюрпризи. А щоб чудеса збувалися, ви повинні бути в доброму настрої, відповідати на запитання, думати і бути активними на уроці.
І. Актуалізація опорних знань учнів.
- які казки О.Пушкіна ви знаєте? Скільки їх написав поет?
- чим вони вас привабили?
Радість – всесвіту пружина, радість – творчості душа…
Урок  за повістю Е. Портер “Полліанна”
Мета уроку: познайомити із життям і творчістю американської письменниці Елеонор Портер, доторкнутися серцем до радості найвідомішого її творіння – повісті «Поліанна», збагачувати власний світ духовності; розвивати  мовлення учнів, позитивне мислення, читацьку пам'ять, уміння працювати а групах,  висловлювати та аргументувати власну точку зору; виховувати доброзичливість, взаєморозуміння та взаємоповагу.   
Обладнання: на дошці запис теми, епіграфа, ключових запитань, книги Е. Портер «Поліанна», виставка ілюстрацій до сюжетів з книги, колаж фрагментів із одноіменного кінофільму.

Радість – всесвіту пружина,
Радість – творчості душа,
Дивна космосу машина
Нею живиться й руша.
Радість квіти розвиває
І розгін дає сонцям,
Їх в простори пориває,
Невідомі мудрецям.
Ф. Шиллер. Ода “До радості”
у перекладі М. Лукаша
(гімн Євросоюзу)

Хід уроку
І. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу.
Вступне слово учителя.
Чи любите ви гратися?  Які ваші улюблені ігри?  Гра для дитини – це радість і навіть щастя. Але існує така гра, яка може принести щастя і дорослим. І називається вона «гра в радість». Про неї та авторку книги, де це зображено, ми і дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
ІІ. Оголошення теми, епіграфа уроку, ключових  запитань.
Ключові запитання:
Чи дійсно радість має надзвичайно велику силу?
Чи з’явилося у вас бажання щось змінити у власному житті?

понедельник, 23 марта 2015 г.

урок світової літератури у 6 класі. Мацуо Басьо.Хайку. Зображення станів природи в ліриці поета. Роль художньої деталі. Підтекст.



Тема. Мацуо Басьо.Хайку. Зображення станів природи в ліриці поета. Роль художньої деталі. Підтекст.

Навчальні цілі: розповісти учням про своєрідність японської культури, творчість Басьо, дати визначення поняття «хоку» та його жанрових ознак; дати короткі відомості про життя і творчість Мацуо Басьо; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну ідею твору; виховувати повагу й інтерес до самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість, вдумливість.

среда, 3 декабря 2014 г.

Урок русского языка "Заметка в газету"



          Урок развития речи в 9 классе "Заметка в газету"
Тип урока: Урок развития речи (комбинированный с использованием презентационной технологии). 
Цель урока: введение понятия о заметке как о жанре публицистики; формировать умение работать с газетной статьёй; формировать умение определять собственную позицию по отношению к окружающей действительности.
Оборудование: интерактивная доска, медиапроектор, презентация, школьные газеты, толковые словари.

понедельник, 1 декабря 2014 г.

Урок світової літератури у 6 класі

Тема: І.Крилов – відомий російський байкар. Особливості використання алегорії у байці «Вовк і Ягня». Компаративний аналіз байок І.Крилова та Л.Глібова «Вовк і Ягня»

            Мета: закріпити знання учнів про байку, алегорію, мораль; ознайомити учнів з творчістю російського байкаря І.Крилова, здійснити аналіз байки «Вовк і Ягня» на основі спостереження за мовою дійових осіб, розвивати навички виразного читання, розвивати мислення школярів.