среда, 14 декабря 2016 г.

Тема. Предложение. Основные признаки предложения: смысловая законченность и интонационная оформленность. Простое и сложное предложение 
Цель: углубить знания учащихся о предложении; развивать у них навык распознавания простого и сложного предложений; воспитывать у школьников интерес к слову.
Ожидаемые результаты: учащиеся знают основные признаки предложения, различают простое и сложное предложения.
Оборудование: учебник, дидактический материал.
Тип урока: комбинированный.
Ход урока
I. АКТУАЛИЗАЦИЯ ОПОРНЫХ ЗНАНИЙ УЧАЩИХСЯ
 Проверка домашнего задания.
 1.  Словарный диктант с дополнительным практическим заданием
Задание: выписать на слух из стихотворения все возможные словосочетания, обозначить главное и зависимое слово и изученные орфограммы.
            Мелькает желтый лист на зелени дерев,
            Работы кончил серп на нивах золотых,
            И покраснел уже вдали ковер лугов,
            И зрелые плоды висят в садах тенистых.
                                                                       Н.П.Греков

суббота, 10 сентября 2016 г.

«Пісня про Роланда» (X ст.)  Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда».
Мета уроку
Навчальна: ознайомити учнів з історичною основою  «Пісні про Роланда», розширити аналіз образної системи твору, схарактеризувати образ Роланда у зіставленні з іншими персонажами;
Розвивальна: розвивати вміння характеризувати художній образ, визначити роль виражальних засобів у його створенні, навички виразного читання, усного мовлення, відповідати на запитання вчителя, узагальнювати і систематизувати набуті знання; 
Виховна: виховувати моральні якості учнів, любов до батьківщини.
Обладнання: тексти „Пісні про Роланда”, електронна презентація «Подорож у часи лицарства»
Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.

                                                            Хід уроку
                       Епіграф:

                                                             ...Граф Роланд вмер – та      переміг.
                                                                                       „Пісня про Роланда”

І. Актуалізація опорних знань.
До числа визначних пам'яток середньовічної літератури відносять старофранцузьке епічне сказання «Пісня про Роланда». На сьогоднішньому уроці ми перенесемося у Францію Х - ХІ століття, згадаємо основні положення лицарського кодексу честі, проаналізуємо образ  Роланда, з'ясуємо історичну правду та вигадку у творі.

вторник, 16 февраля 2016 г.



Буктрейлер як засіб зацікавленості школярів до читання

З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання. Він створює візуальний образ книги.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний в 2003 році. Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість споживача. В Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009 році, але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж актуальним способом просування книг.

воскресенье, 15 ноября 2015 г.

Тема уроку. Уславлення народної казки у вступі до поеми  Олександра Пушкіна «Руслан і Людмила»

 Мета: показати вплив народної казки на творчість О.С.Пушкіна; удосконалювати навички вдумливого читання та аналізу художнього тексту; прищеплювати любов до художнього слова.
Обладнання: портрет О.С.Пушкіна, ілюстрації до вступу до поеми «Руслан і Людмила»
                                                 Що за розкіш ці казки! Кожна є поемою!
                                                                                                     О.Пушкін

                                                 Хід уроку
Чи любите ви читати казки? А слухати? Сьогодні ми відкриємо потайні двері в добру, казкову країну «Лукомор′є» і познайомимося з її жителями. Адже в казках завжди дива, несподіванки, приємні сюрпризи. А щоб чудеса збувалися, ви повинні бути в доброму настрої, відповідати на запитання, думати і бути активними на уроці.
І. Актуалізація опорних знань учнів.
- які казки О.Пушкіна ви знаєте? Скільки їх написав поет?
- чим вони вас привабили?
Радість – всесвіту пружина, радість – творчості душа…
Урок  за повістю Е. Портер “Полліанна”
Мета уроку: познайомити із життям і творчістю американської письменниці Елеонор Портер, доторкнутися серцем до радості найвідомішого її творіння – повісті «Поліанна», збагачувати власний світ духовності; розвивати  мовлення учнів, позитивне мислення, читацьку пам'ять, уміння працювати а групах,  висловлювати та аргументувати власну точку зору; виховувати доброзичливість, взаєморозуміння та взаємоповагу.   
Обладнання: на дошці запис теми, епіграфа, ключових запитань, книги Е. Портер «Поліанна», виставка ілюстрацій до сюжетів з книги, колаж фрагментів із одноіменного кінофільму.

Радість – всесвіту пружина,
Радість – творчості душа,
Дивна космосу машина
Нею живиться й руша.
Радість квіти розвиває
І розгін дає сонцям,
Їх в простори пориває,
Невідомі мудрецям.
Ф. Шиллер. Ода “До радості”
у перекладі М. Лукаша
(гімн Євросоюзу)

Хід уроку
І. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу.
Вступне слово учителя.
Чи любите ви гратися?  Які ваші улюблені ігри?  Гра для дитини – це радість і навіть щастя. Але існує така гра, яка може принести щастя і дорослим. І називається вона «гра в радість». Про неї та авторку книги, де це зображено, ми і дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
ІІ. Оголошення теми, епіграфа уроку, ключових  запитань.
Ключові запитання:
Чи дійсно радість має надзвичайно велику силу?
Чи з’явилося у вас бажання щось змінити у власному житті?

понедельник, 23 марта 2015 г.

урок світової літератури у 6 класі. Мацуо Басьо.Хайку. Зображення станів природи в ліриці поета. Роль художньої деталі. Підтекст.



Тема. Мацуо Басьо.Хайку. Зображення станів природи в ліриці поета. Роль художньої деталі. Підтекст.

Навчальні цілі: розповісти учням про своєрідність японської культури, творчість Басьо, дати визначення поняття «хоку» та його жанрових ознак; дати короткі відомості про життя і творчість Мацуо Басьо; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну ідею твору; виховувати повагу й інтерес до самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість, вдумливість.